Het investeren en verdelen van geld bij Beheerd Beleggen van Aegon

Bij Aegon doe je als klant niet rechtstreeks aan- en verkopen. Bij deze aanbieder maak je namelijk gebruik van beheerd beleggen. Dat betekent dat je niet geheel zelfstandig belegt. In plaats daarvan kies je voor een risicoprofiel. Bij Aegon zijn dat er vier. Dat zijn Defensief, Neutraal, Offensief en Zeer Offensief. Je hebt invloed op je investeringen doordat je een van deze profielen uitkiest. Defensief betekent dat er weinig risico wordt genomen. Het rendement is relatief laag, maar je loopt weinig kans om geld mis te lopen. Het tegenovergestelde is het geval bij het offensieve beleggingsprofiel. Hierbij is er sprake van een hoog rendement. Maar er is ook meer risico op fluctuatie en verlies. Via Mijn Aegon verander je het risicoprofiel.

Log in op Mijn Aegon

Om je gegevens aan te passen log je in op je profiel bij Mijn Aegon. Daarvoor ga je naar https://www.aegon.nl/particulier/. Klik rechts bovenin op “Mijn Aegon”. Voer je naam en wachtwoord in en klik op “Inloggen bij Mijn Aegon”. Je krijgt het algemene overzicht van je producten en diensten bij Aegon te zien. Klik op “Aegon Beheerd Beleggen”. Je komt in het onderstaande scherm terecht.

Wijzig het risicoprofiel bij Aegon

Je ziet hier een overzicht van je fondsen en van welk risicoprofiel je gebruik maakt. Bij Mijn Aegon zie je in een oogopslag wat de huidige waarde van je investeringen zijn en wat het rendement is. Rechts in beeld zie je een menu met bovenaan Direct Regelen. Dit menu is hieronder afgebeeld.

Klik op “Risicoprofiel wijzigen”. Aegon stuurt je automatisch door naar het volgende scherm.

Geef je wijziging door bij de klantenservice

Hierin staat dat je contact moet opnemen met de klantenservice om je risicoprofiel aan te passen. Een tweede manier is om een e-mailformulier in te vullen. Bij beide opties staat een link. Klik op de mogelijkheid die je voorkeur geniet. Contact opnemen met de klantenservice doe je op verschillende manieren. Ze zijn telefonisch, via de WhatsApp of de live chat bereikbaar. Over het algemeen gaat het sneller om rechtstreeks contact op te nemen via een van deze kanalen. Het afhandelen van een verzoek via het e-mailformulier neemt enkele werkdagen in beslag.

17 november 2020
Was this article helpful?